Undersøgelser

Research

Insights & Analyse – Forstå kunder, brugere, konkurrenter og optimer din forretning

Jeg hjælper dig med at forstå dine kunder, dine brugere, dit marked og dine konkurrenter. Og jeg sikrer, at insights bliver omsat til konkrete initiativer, som får effekt, når du optimerer din forretning og dine produkter. Jeg har erfaring med at belyse stort alt fra aktiehandel på nettet, baggrunde for unges studievalg, usablility på netbanker, arbejdsdagen hos DSB’s personale til flowet i en vindmølleproduktion.
Metoderne er mange. For eksempel:
  • Interviews
  • Feltstudier
  • Brugertests
  • Fokusgrupper
  • Desk research
  • Surveys (spørgeskemaundersøgelser)
  • Online-trafikmålinger
Konceptudvikling

Konceptudvikling

Koncept & UX – Innovation og design med forretning, interessenter og kunder

Har du ikke helt overblikket over de digitale muligheder? Og savner du at komme fra et floffy idestadie til den løsning, der gør en forskel for din forretning og dine kunder? Jeg faciliterer workshops og designsprints og skaber ideer sammen med forretning, brugere, designere og udviklere .
Jeg hjælper med at planlægge det rette forløb og facilitere kreative processer og strategiske workshops. Bagefter sikrer jeg, at strategien bliver omsat og visualiseret i konkrete koncepter. Det kunne eksempelvis være:
  • Mock ups og prototyper
  • Personaer
  • User stories
  • Customer journeys
Projektledelse

Ledelse & Styring

Ledelse af teams, processer og projekter

Har du en ide til et projekt, en deadline, et budget og et team? Men mangler du en plan og en garvet lead, der kan sikre en rød tråd og styre projektet sikkert i mål?
Jeg sikrer fremdrift og alignment mellem delprojekter, ledelse, projektdeltagere, leverandører og interessenter. Og jeg holder styr på planer og budgetter. Mindst lige så vigtigt forstår jeg det sprog, som designere, contentproducenter, udviklere og direktionen taler og agerer bindeled mellem de forskellige faggrupper.
Jeg sætter en ære i at motivere teamet. Jeg sikrer, at alle i projektorganisationen taler sammen. Og ikke mindst, at alle har det sjovt.

Priseksempler

Jeg opererer i spændingsfeltet mellem kunder og forretning – mellem digital strategi og brugervenligt design. Jeg skræddersyer stort set altid en proces på baggrund af den problemstilling og de behov, min kunde står med. Men jeg ved også, at spørgsmålet ”Hva’ koster’n?” helt naturligt er et issue for de fleste. Her får du nogle eksempler på ydelser og priser. Hav in mente, at mine ydelser er langt bredere end de få eksempler.

EKSPERTEVALUERING

5000  kr.

Gennemgang af jeres website med udgangspunkt i kernebrugerens forventede adfærd. Jeg har fokus på, om sitet er intuitivt at gå til, brugervenligt og logisk i sin opbygning og om indhold er relevant og opdateret.

Hvis der er adgang til webstatistik kigger jeg på den og bruger den i min analyse.

Resultatet er en PowerPoint med opsamling på analysen, konklusioner på sitets styrker og svagheder og anbefalinger til forbedringer.

DIGITAL STRATEGI

20.000  kr.

Et todelt workshopforløb, hvor vi først identificerer jeres forretnings- og brugerbehov samt jeres vision gennem øvelser på en halvdags workshop med udvalgte interessenter. Derefter laver jeg en opsamling på mål, målgrupper, succeskriterier, ”helte” og konkurrenter.

Vi mødes til endnu en workshop, hvor vi sammen tegner jeres digitale roadmap, som sætter klare ambitioner og pejlemærker for, hvor I skal hen med jeres digitale kanal(er).

KONSULENTBISTAND

12.000  kr.

Et klippekort på 15 konsulenttimer hos mig. I kan bruge timerne til en konkret afgrænset opgave fx en analyseopgave, tekstarbejde eller en oprydning på jeres hjemmeside, eller I kan bruge mig som sparringspartner og hjælper på opgaver inden for UX, projektledelse og digital forretningsudvikling.

Endelig kan I bruge mig, hvis I mangler en uvildig vurdering af tilbud eller leverancer. I bestemmer! Timerne skal afvikles inden for max. to måneder.